اگر می‌خواهید استخوان‌های گونه فرو رفته خود را پر کنید، خطوط سرسخت صورت را از بین ببرید، لب‌های پرتری داشته باشید یا حجم سینه‌های خود را افزایش دهید، ممکن است تزریق چربی گزینه مناسبی برای شما باشد.

تزریق چربی یک راه حل کوتاه مدت محبوب برای بهبود موقت ظاهر گونه‌های فرورفته و لب‌های نازک است. این روش همچنین می‌تواند به صورت محدود برای بزرگ کردن سینه‌ها مورد استفاده قرار گیرد. از آنجا که چربی مورد استفاده در تزریق مستقیماً از ناحیه دیگری از بدن شما گرفته می‌شود، نیازی به نگرانی در مورد تزریق یک ماده خارجی در بدن نیست.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره‌ی تزریق چربی، فیلر، بوتاکس و یا برای رزرو نوبت بهترین دکتر تزریق چربی در تهران، کلینیک پوست و مو رازی با شماره تلفن های 02145379 تماس حاصل فرمایید.

چه کسانی برای این روش مناسب هستند؟


افرادی که از تزریق چربی استفاده می‌کنند می‌توانند در هر سنی باشند. بهترین کاندیداهای تزریق چربی در مورد روش کار کاملاً آگاه هستند و کاملاً می‌توانند از دستورالعمل‌های مراقبتی بعد از درمان پیروی کنند. برای دستیابی به نتایج مطلوب ممکن است نیاز به چند جلسه درمانی داشته باشید. برای اینکه کاندید ایده‌آلی برای تزریق چربی باشید، باید به اندازه کافی چربی اضافی در قسمت دیگری از بدن خود داشته باشند که چربی مورد نیاز شما از آن ناحیه برداشت شود. این مهم‌ترین نیاز شما است زیرا تزریق چربی یک روش اتولوگ است. یعنی باید چربی اضافی از یک قسمت از بدن شما برداشته شود و به قسمت مورد نیاز تزریق شود.

آمادگی قبل از تزريق


دکتر برتر تزریق چربی در تهران، اطلاعات کامل در مورد مراقبت‌های قبل و بعد از تزریق چربی را به بیماران خود ارائه می‌دهد و در صورت لزوم، برای بررسی سلامت بیمار، آزمایشاتی را توصیه می‌کند.

آمادگی قبل از تزريق چربی

مراقبت‌های قبل از تزریق چربی شامل مشاوره با پزشک است که بیمار باید انتظارات خود را به او بگوید و در مورد امکان انجام آن صحبت کند. همچنین، پزشک سوالاتی در مورد سابقه پزشکی گذشته و سابقه خانوادگی بیمار مطرح می‌کند تا اطمینان حاصل کند که بیمار واجد شرایط تزریق چربی است. بیماران مبتلا به اختلالات خونی توصیه می‌شود که این روش را انجام ندهند زیرا در معرض خطر بیشتری قرار دارند.

همچنین، بهترین دکتر تزریق چربی در تهران قبل و بعد از درمان عکس‌هایی را در زوایای مختلف برای ثبت تغییرات ایجاد شده از بیمار می‌گیرد. این عکس‌ها به بیمار کمک می‌کنند تا تغییرات خود را مشاهده کرده و با پیشرفت درمان آشنا شوند.

به بیمار توصیه می‌شود که حداقل یک هفته قبل از تزریق چربی از مصرف سیگار خودداری کند. همچنین، پزشک ممکن است از بیمار بخواهد مصرف برخی از داروها را متوقف کند، زیرا این داروها می‌توانند بر روند جراحی و بهبودی تأثیر بگذارند.

در نهایت، اگر بیمار نتواند پس از تزریق چربی رانندگی کند، ممکن است از او خواسته شود که تا بهبودی کامل از رانندگی خودداری کند.

روش درمان


این روش در مطب پزشک تحت بی‌حسی موضعی انجام می‌شود. بیماران ممکن است به دلیل وارد شدن سوزن به بدن ناراحتی بسیار کمی را تجربه کنند. بسته به میزان درمان، این روش ممکن است بین 30 تا 90 دقیقه طول بکشد. بیماران اندکی پس از اتمام عمل به خانه برمی‌گردند.

روش درمان تزریق چربی

  • ابتدا یک داروی ضد عفونی کننده در دو ناحیه اعمال می‌شود: محلی که چربی باید از بدن شما خارج شود و نواحی مورد نظر برای دریافت چربی.
  • سپس سلول‌های چربی را با سرنگ یا کانول (یک لوله توخالی نازک) که به دستگاه خلا متصل است از باسن، شکم یا ران برمی‌دارند.
  • سلول‌های چربی پس از مکش، توسط پزشک پردازش و خالص می‌شوند.
  • در طی این روش سلول‌های بنیادی موجود در سلول‌های چربی با استفاده از دستگاه خاصی پردازش می‌شوند یا از طریق داروها، مواد شیمیایی یا لیزر “فعال” می‌شوند. سپس چربی در زیر پوست به منطقه هدف تزریق می‌شود. پس از این مرحله ممکن است محل تزریق با باند پوشیده شود.

نتایج


نتایج تزریق چربی در طی یک هفته به طور کاملاً مشهود است. این روش هرگز به بهبود 100 درصدی چین و چروک، اسکار، گونه‌های توخالی یا لب‌های نازک منجر نمی‌شود و نتایج حاصل از آن نیز دائمی نیستند. این نتایج ممکن است چند هفته یا یک سال طول بکشد تا کاملاً مشهود شوند.

سلول‌های چربی پیوندی بعد از تزریق، در دمای بدن، طی سه تا چهار روز می‌میرند. همچنین، سه تا چهار روز طول می‌کشد تا اولین مویرگ‌ها به سلول‌های چربی تزریق شده برسند. بنابراین، انتقال سلول‌های چربی همیشه با ریسک‌هایی همراه است، زیرا برخی از آن‌ها برای همیشه زنده می‌مانند، در حالی که اکثر آن‌ها دوباره جذب بدن می‌شوند.

آیا تزریق چربی احساس طبیعی دارد؟


در مورد احساس طبیعی تزریق چربی، باید گفت که در این روش از 100٪ چربی طبیعی بدن استفاده می‌شود، بنابراین پس از برطرف شدن التهاب، احساس آن مانند سایر چربی‌های بدن است.

بهبودي


پس از عمل، ممکن است بیماران تورم نسبتاً شدید و کبودی را تجربه کنند که ممکن است چندین هفته یا یک ماه طول بکشد. همچنین، ناحیه تحت درمان ممکن است در 48 ساعت اول به رنگ مایل به قرمز باشد و پوسته نیز ممکن است تشکیل شود. علاوه بر این، بیماران باید از نور خورشید دوری کنند و در صورت وجود درد یا علائم غیر طبیعی، باید به پزشک خود اطلاع دهند.

بهبودي تزریق چربی

عوارض و خطر


در هر روش پزشکی احتمال بروز عوارض وجود دارد. با این حال عوارض ناشی از تزریق چربی معمولاً کم است. عوارض ممکن است شامل ایجاد بافت ناهموار پوست، عفونت، آبسه و زخم باشد. در بعضی موارد ممکن است منطقه بیش از حد پر یا کم پر شود.

انتخاب بهترین دکتر تزریق چربی در تهران می‌تواند در کاهش عوارض و بهبود سریع پس از تزریق موثر باشد.

درمان‌های جایگزین و اضافی


بسته به شرایط شما، ممکن است گزینه‌های درمانی دیگری وجود داشته باشد. سایر روش‌های کم تهاجم شامل تزریق بوتاکس، رستیلن و Laviv است. برای علائم شدید پیری، اقدامات جراحی مانند جراحی پلک، لیفت صورت (لیفت پوست) و لیفت پیشانی ممکن است مناسب‌تر باشد.

پزشک شما ممکن است درمان‌های اضافی روی سطح پوست را توصیه کند که ممکن است شامل لایه برداری شیمیایی، جوانسازی پوست با لیزر یا میکرودرم ابریژن باشد.

بهترین دکتر تزریق چربی در تهران


جراحان پلاستیک و متخصصان پوست ممکن است تجربه‌ی زیادی در انجام اقدامات ضدپیری از جمله تزریق چربی داشته باشند. یافتن یک پزشک با تجربه‌ی کافی در این روش بسیار مهم است تا به نتایج مطلوب دست یابید. مشاوره با یک پزشک متخصص می‌تواند اطمینان حاصل کند که بهترین درمان برای بیماری خاص شما انتخاب شود.

هنگام مشاوره با بهترین دکتر تزریق چربی در تهران، باید به موارد زیر توجه داشت:

1. اعتبار و تجربه پزشک، تحصیلات و آموزش‌های اخذ شده و نوع گواهینامه مورد نیاز بررسی شود.
2. عکس‌های قبل و بعد از بیماران با شرایط مشابه برای مشاهده نتایج تزریق چربی و روش‌های جایگزین بررسی شوند.
3. از پزشک در مورد خطرات، عوارض و عوارض جانبی احتمالی سوال شود.
4. تعداد جلسات لازم برای دستیابی و حفظ نتایج از پزشک درخواست شود.
5. لیست دقیق دستورالعمل‌های قبل و بعد از عمل از پزشک گرفته شود؛ رعایت این دستورالعمل‌ها می‌تواند خطر عوارض را کاهش دهد.


مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مشاوره رایگان
×مشاوره در واتساپ