در عمل لیفت لب، موقعیت لب بالاتر برده می‌شود تا چهره جوان‌تر و لبخند زدن راحتتر شود. محبوبیت عمل لیفت سانترال لب رو به فزونی است، چون این عمل با جذاب‌تر کردن شکل لب بالا تناسب و توازن صورت را بهبود می‌دهد. فاصله بین بینی و لب بالا گاهی از بدو تولد بیش از اندازه است و گاهی این فاصله در اثر بالا رفتن سن بیشتر می‌شود.

پزشک هر عمل لیفت لب را متناسب با شرایط و نیازهای بیمار طرح ریزی می‌کنند تا نتیجه دلخواه به دست آید. ایشان در طول جراحی لیفت لب در صورت لزوم پروتز داخل لب می‌گذارند تا لب برجسته‌تر یا قلوه‌ای‌تر شود. همچنین پرشک برای تسریع روند التیام و کاهش جای زخم و تشکیل بافت همبند تکنیک‌های خاصی را به کار می‌برند. برای دریافت اطلاعات بیشتر در این خصوص با شماره‌ 02145379 تماس حاصل فرمایید.

مزایای جراحی لیفت لب


لیفت لب موارد زیر را بهبود می‌دهد:

  • فاصله زیاد بین بینی و لب بالا
  • باریک بودن لب بالا
  • مشخص نبودن دندان‌ها هنگام لبخند زدن

متقاضیان جراحی لیفت لب


اگر از شکل لب بالای خود راضی نیستید و می‌خواهید بر جذابیت زنانه خود بیافزایید، متقاضی مناسبی برای جراحی پلاستیک لیفت لب به شمار می‌روید. تزریق بوتاکس نیز به دلیل فلج کردن ماهیچه فعال لب بالا و کاهش چروک و خطوط مفید است.

چگونگی انجام عمل لیفت لب


جراحان زیبایی معمولاً لیفت لب را تحت بیهوشی عمومی انجام می‌دهند، اما برای کاهش دوره بهبودی و اجتناب از عوارض بیهوشی عمومی، استفاده از بی‌حسی موضعی و داروهای آرام‌بخش در لیفت سانترال لب توصیه می‌شود. پس از عمل، بیمار می‌تواند در مدت 30 دقیقه ترخیص شده و به خانه بازگردد. در این روش، مقدار معینی از بافت نرم (ماهیچه و پوست اضافی) از لب بالا، زیر بینی برداشته می‌شود. برش در انحنای بخش پایینی بینی پنهان می‌شود و جراح باید از مهارت بالایی برخوردار باشد تا بتواند جای زخم را به خوبی پنهان کند. این عمل حدود یک ساعت طول می‌کشد.

دوران بهبود


بیماران ممکن است تا 24 ساعت پس از عمل، ناراحتی خفیفی را تحمل کنند. در صورت انجام عمل توسط جراح ماهر، هیچ کبودی بروز نمی‌یابد یا فقط کبودی ملایمی ایجاد می‌شود. بخیه‌های سطحی پس از یک هفته کشیده می‌شود و بخیه‌های عمیق‌تر ظرف 3 تا 6 ماه جذب می‌شود. جای زخم در ابتدا صورتی رنگ است، اما این مسئله برای نگرانی نیست، زیرا می‌توان آن را با مواد آرایشی و کانسیلر پوشاند. به مرور زمان، جای زخم به رنگ طبیعی لب درمی‌آید و تنها خط محوی به جا می‌ماند.

نتایج


نتایج چند روز پس از عمل قابل مشاهده است. ورم در دوران بهبود دور از انتظار نیست و بخش اعظم آن در مدت یک تا دو هفته از بین می‌رود. نتیجه نهایی جراحی لیفت لب چند ماه پس از جراحی مشخص می‌شود.

گونه‌های متفاوت جراحی لیفت لب


لیفت لب به روش‌های بالرون، گالوینگ، ایتالیایی و همچنین لیفت گوشه لب انجام می‌شود. پزشک با توجه به نتیجه دلخواه و محل برش در اطراف لب تکنیک مناسب را انتخاب می‌کنند.

امکان انجام همزمان لیفت لب و دیگر عمل‌ها


بسیاری از پزشکان زیبایی، جراحی لب را به عنوان یکی از روش‌های اصلاحی صورت انجام می‌دهند. این جراحی‌ها به منظور بهبود شکل و زیبایی لب انجام می‌شوند و ممکن است به همراه دیگر جراحی‌های زیبایی صورت انجام شود تا نتیجه‌ای بهتر و مطلوب‌تر به دست آید. انجام لیفت لب می‌تواند همزمان با جراحی‌های دیگری از جمله بزرگ کردن و برجسته کردن لب انجام شود تا لب‌ها به شکلی جذاب و جلب‌کننده در صورت تبدیل شوند. علاوه بر این، جراحی لیفت صورت و لیفت گردن می‌تواند به همراه جراحی لیفت لب انجام شود تا صورت جوان‌تر و متناسب‌تر به نظر برسد و تعادل صورت بهبود یابد.

پرسش‌های متداول


آیا جراحی پلاستیک لیفت لب به بیهوشی عمومی و بستری شدن نیاز دارد؟

جراحی لیفت لب را می‌توان تحت بی‌حسی موضعی به صورت یک عمل سرپایی انجام داد. چنانچه بیهوشی عمومی به دلیل عمل دیگری مانند جراحی زیبایی بینی (رینوپلاستی) انجام شود، می‌توان لیفت لب را نیز در این زمان انجام داد.

جراحی لیفت لب چه مدت زمان می‌برد؟

جراحی زیبایی لب تقریباً 30 تا 45 دقیقه طول می‌کشد.

آیا لیفت لب دردناک و همراه با کبودی است؟

بیماران حداقل ناراحتی را در طول عمل تحمل می‌کنند و در صورت استفاده از تکنیک مناسب و تبحر داشتن جراح فقط کبودی ملایمی بروز می‌یابد. کبودی پس از 7 تا 10 روز برطرف می‌شود.

دوران بهبود پس از جراحی لیف لب چه مدت است؟

مدت زمان بازیابی بعد از عمل لیفت لب معمولاً 7 تا 10 روز است. بیماران باید به مدت 5 روز از خم شدن خودداری کنند و هنگام خوابیدن از بالش اضافی استفاده کنند تا بهبودی بهتری داشته باشند. لب بالا پس از عمل ممکن است حدود یک هفته متورم و دردناک باشد.

چه زمانی نتایج عمل لیفت لب قابل مشاهده است؟

نتایج عمل لیفت لب به سرعت قابل مشاهده است و شکل لب بلافاصله پس از عمل بهبود می‌یابد. متورم بودن لب تا 3 تا 5 روز پس از عمل طبیعی است و نتایج نهایی پس از 2 تا 3 هفته قابل مشاهده خواهند بود.

جای زخم جراحی لیفت لب چگونه است؟

جای زخم جراحی لیفت لب در محل سوراخ‌های بینی و شیار اتصال آنها قرار دارد. انتظار می‌رود جای زخم ظرف 6 تا 12 هفته محو شود و به تدریج تا یک سال از مشخص بودن آن کاسته شود.

هزینه جراحی لیفت لب چقدر است؟

هزینه جراحی لیفت لب بستگی به موارد مختلفی دارد و برای هر بیمار ممکن است متفاوت باشد. هزینه شامل مراقبت‌های قبل و بعد از عمل نیز می‌شود و پس از جلسه مشاوره، مبلغ دقیق و ریز هزینه لیفت لب اعلام خواهد شد.


مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مشاوره رایگان
×مشاوره در واتساپ