هایفوتراپی، یکی از تکنیک‌های جدید جوانسازی پوست است که با استفاده از التراسونیک، لیفت و افزایش قابلیت ارتجاعی پوست شل‌شده را بهبود می‌بخشد. این تکنیک برای مقابله با اثرات پیری و نیروی گرانش بر پوست انجام می‌شود. یکی از اثرات اولیه نیروی گرانش زمین، ابروها به سمت پایین متمایل شده و چشم‌ها به‌تدریج کوچک‌تر می‌شود. با استفاده از هایفوتراپی، لیفت ابرو و کاهش پوست اضافی پلک‌ها و رفع حالت خواب آلودگی چشم‌ها امکان‌پذیر می‌شود و در نهایت به شما ظاهری شاداب‌تر و جوان‌تر می‌بخشد.

هایفوتراپی چیست؟


هایفوتراپی با استفاده از تکنولوژی بسیار پیشرفته HIFU، مشکلات لیفتینگ پوست صورت و بالا بردن ابرو را با کمترین عارضه و درد و در کمترین زمان ممکن حل می‌کند. این تکنیک با استفاده از اصول اولیه فیزیکی و تکنولوژی پیشرفته، عوارض کمتری نسبت به سایر روش‌ها دارد.

کاربردهای هایفوتراپی


۱- لیفت (بالا کشیدن ابروها)

۲-رفع افتادگی پلک بالا

۳-رفع چروک‌های کناره‌های خارجی چشم‌ها (چین‌های پنجه کلاغی)

۴- لیفت گونه‌ها

۵- کم شدن عمق خطوط خنده و گریه (رفع افتادگی گوشه‌های لب‌ها)

۶- رفع افتادگی‌های زیر چانه (رفع افتادگی پایین صورت )

۷- رفع غبغب

۸- رفع چین و چروک‌های صورت و گردن از طریق کشیدن پوست صورت و گردن

۹- سفت و محکم شدن پوست و جوانسازی پوست صورت

 

 

مزیت‌های هایفوتراپی


در این سیستم درمانی که از امواج اولتراسوند (مافوق صوت) استفاده می‌شود. با تقبل قیمت هایفوتراپی ، این امواج با کمک تکنولوژی بسیار پیشرفته (توسط وسایلی شبیه به عدسی که می‌توانند صوت را در نقطه‌ای کانونی مجتمع نماید) در نقطه‌ای از عمق دلخواه متمرکز و تابانده می‌شود که نتیجه آن ایجاد گرمای موضعی در نقاط و اعماقی دقیق از پوست و بافت زیرین و لیفت صورت می‌باشد و بقیه کار با همان توضیح قبلی تخریب کلاژن‌های قدیمی و بازسازی کلاژن جدید و لیفت و حذف چین و چروک صورت  می‌باشد.از دستگاه‌های منحصربه‌فردی که با  تکنولوژی هایفوتراپی پوست کار می‌کند به دستگاهUltraFormer می‌توان اشاره کرد؛ این دستگاه یکی از بهترین دستگاه هایفو است که بسیار پیشرفته بوده و بیمارانی که با این دستگاه تحت درمان قرارگرفته‌اند با هیچ‌گونه عارضه‌ی خاصی بهترین نتیجه را گرفته‌اند. هزینه هایفوتراپی در منطقه‌ی صورت و گردن ازنظر اقتصادی نیز در مقایسه با روش‌های قبلی همچون CO2 فرکشنال و RF فرکشنال سوزنی که نیاز به ۴-۳ جلسه درمان دارند، برابری می‌کند. به بیمارانی که هدف اصلی آن‌ها لیفت پوست صورت و لیفت گردن و بالاکشیدن ابرو می‌باشد، توصیه می‌شود قبل از انجام سایر روش‌های درمانی با معدود پزشکانی که با این سیستم درمانی جدید آموزش‌دیده و کارکرده‌اند مشاوره نمایید. با تقبل هزینه هایفوتراپی اگر گونه‌هایی شل و فرورفته دارید و در جستجوی روشی برای گونه گذاری و زیباسازی صورت هستید، می‌توانید از درمان مخصوص برجسته‌سازی گونه بهره بگیرید تا با داشتن گونه‌هایی برجسته بر زیبایی صورتتان نیز بیافزایید. لیفت هایفو گونه گذاری از روش‌های مختلف گونه گذاری محسوب می‌شود. بیمار می تواند بلافاصله پس از هایفوتراپی پوست فعالیت های عادی خود را مجدداً آغاز کند و در این زمان نیازی به استراحت و ریکاوری نیست. در این حالت تولید کلاژن فقط پس از یک جلسه درمانی آغاز می شود و نتایج درمان هایفوتراپی در طول ماه های بعد قابل مشاهده خواهد بود. پس از طی این دوره پوست شما سالم تر، قوی تر، جوان تر، و بدون هر گونه تغییر غیر طبیعی یا شدید خواهد بود.عوارض هایفوتراپی بعد از چند ساعت از بین میروند.

روش انجام هایفوتراپی


اصل اساسی در تکنولوژی امواج فراصوتی متمرکز با شدت بالا، استفاده از نیروی مغناطیسی است که از سیستم فراصوتی قدرت گرفته و به طور مطمئن استفاده می‌شود. این تکنولوژی شامل هایفوتراپی است که انرژی گرمایی را به داخل پوست منتقل می‌کند. این انرژی فراصوتی، با ایجاد گرما در ناحیه‌ی هدف، می‌تواند به تحریک سلول‌های پوستی و جوان‌سازی بافت کمک کند. با انتقال گرما به لایه‌های عمیق‌تر پوست، بافت‌های آسیب‌دیده را بهبود می‌بخشد و سلول‌های پوست تحریک شده به تولید کلاژن می‌پردازند. این فرایند باعث می‌شود که پوست بالغ شده، شل و افتاده بهبود یابد و پوست با کیفیت و جوان‌تری به دست آید. در موارد شدید از شلی و افتادگی پوست، هایفوتراپی همراه با ترد لیفت (لیفت با نخ نامرئی) – یک روش بدون نیاز به جراحی- می‌تواند نتایج بهتر و موثرتری را به ارمغان بیاورد.

عوارض جانبی


تعداد کمی از بیماران ممکن است عوارض جانبی کم و موقتی مانند قرمزی پوست را تا یک ساعت پس از درمان تجربه کنند. همچنین، ممکن است مقداری تورم کم، احساس سوزش یا حساسیت به لمس در منطقه درمانی را تا چند هفته تجربه کنند. برخی بیماران همچنین ممکن است تاول‌های بسیار کوچکی که ناشی از حرارت هستند و به نظر می‌رسند مانند لکه‌های کوچک، در اطراف منطقه درمان ظاهر شوند. این لکه‌ها تنها برای چند روز در اطراف منطقه درمان ظاهر می‌شوند (اگر رخ دهند). تاکنون هیچ تحقیقی عوارض منفی طولانی‌مدت ناشی از هایفوتراپی گزارش نکرده است.

هزینه‌ی هایفوتراپی


 هزینه‌ی این تکنیک بستگی به تعداد مناطق تحت درمان دارد.

تعداد جلسات مورد نیاز درمان


اکثر بیماران فقط به یک جلسه درمان برای لیفتینگ صورت نیاز دارند. نتایج این درمان در طول 2 تا 3 ماه یا حتی 6 ماه پس از درمان در فرد مشاهده می شود. پس از درمان بدن به تولید کلاژن جدید برای مدت بیش از یک سال ادامه می دهد. پس از این زمان، ممکن است نیاز به تکرار هایفوتراپی پوست صورت برای بیمار وجود داشته باشد.

عوارض


بعد از انجام درمان افتادگی پوست صورت، برخی بیماران ممکن است با قرمزی و یا ورم در منطقه درمان شده مواجه شوند، و ممکن است حس سوزش نیز داشته باشند. این علائم معمولاً طی چند ساعت از بین می‌روند. اگرچه نتایج این روش درمانی در مقایسه با عمل جراحی لیفت صورت به صورت واضح و آشکار نیست، اما هایفوتراپی می‌تواند پوست شما را بدون عوارض و به طور طبیعی سفت کرده و به تدریج آن را شاداب و جوان‌سازی کند.


مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مشاوره رایگان
×مشاوره در واتساپ