آیا تا به حال درباره تزریق چربی شنیده‌اید؟ امروزه، بسیاری از زنان و مردان به دنبال داشتن بدنی با انحناها و پیچ و خمی هستند که بهترین شکل خود را به آنها بدهد. برای رسیدن به این هدف، افراد به تغییر رژیم غذایی و تمرینات ورزشی خود می‌پردازند و گاهی حتی به جراحی زیبایی روی می‌آورند.

اگر شما به دنبال داشتن باسن گردی با عضلات کشیده، ران‌های پر و عضله‌ای و چهره‌ای متقارن هستید، امروزه تزریق چربی به قسمت‌های مختلف بدنتان، به شما کمک می‌کند تا به این اهداف برسید. با استفاده از چربی بدن خود، قسمت‌هایی از بدنتان که برای بهترین شکل بدنتان نیازمند چربی هستند، پر می‌شوند. معمولاً، نتایج بلافاصله پس از جراحی قابل مشاهده هستند، اما در بعضی از بیماران، این فرآیند ممکن است به طول بیانجامد و تا چندین هفته زمان ببرد تا شکل و ظاهر دائمی در محل تزریق قرار گرفته، به وضوح نمایان شود. به طور میانگین، تقریباً دو هفته طول می‌کشد تا نتایج به وضوح خودشان را در بیماران نشان دهند. پس از برطرف شدن تورم و کبودی، بیشتر بیماران اعتقاد دارند که تزریق چربی، بدترین اقدام در نوع خود است.

در این مقاله، درباره تزریق چربی به نواحی مختلف بدن و مدت زمانی که طول می‌کشد تا به نتیجه مطلوب برسید، صحبت شده است. بهترین راه برای رسیدن به بدنی با انحناها و پیچ و خم، استفاده از چربی بدن خود است که به قسمت‌های بدنی که برای بهترین شکل بدنتان نیازمند چربی هستند، تزریق می‌شود.

اگرمی خواهید که به نتایج مطلوب برسید، شما برای انجام تزریق چربی نیاز به یک جراح متخصص با مهارت های کافی بر اساس تجربه و دانش کافی برای پیاده سازی تکنیک های لازم دارید.

 با توجه به تاکید بر روی این موضوع انجام و اجرای دستورالعمل های جراح تان در دوران نقاهت حیاتی هست.اگر‌شما دستورالعمل ها و پیشنهادات پزشکان را قدم به قدم انجام دهید،در مورد نتایج جراحی و اینکه چقدر زمان می برد که نتایج مشخص شوند، هیچ جای نگرانی نیست.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ی تزریق چربی و یا برای رزرو نوبت در کلینیک پوست و مو رازی با شماره تلفن های 02145379 تماس حاصل فرمایید.

تزریق چربی چیست؟


انتقال چربی اتولوگ یا تزریق چربی، یک روش جراحی زیبایی است که در آن سلول‌های چربی از یک ناحیه از بدن فرد برداشته شده و سپس در نواحی دیگری از بدن تزریق می‌شود. این سلول‌های چربی اغلب از مناطقی مانند شکم و باسن برداشته می‌شوند و سپس در نواحی دیگری با حجم کمتر تزریق می‌شوند. این روش انتقال چربی اتولوگ نقش مهمی در جوان‌سازی پوست ایفا می‌کند.

تزریق چربی چیست؟

در روش‌های سنتی جوان‌سازی پوست، جراح بیشتر بر روی جداسازی پوست از عضله و چربی تمرکز دارد. اما در روش‌های مدرن، جراح با تمرکز بر پرکردن فضاهای خالی و نیازمند به چربی، از طریق تزریق چربی اقدام می‌کند. در روش تزریق چربی، جراح با استفاده از تکنیک‌های خاص، سلول‌های چربی را برای استفاده در نواحی مورد نیاز جمع‌آوری و پس از آن تزریق می‌کند، همچنین تلاش می‌کند تا چربی را برای مدت طولانی‌تری در نواحی مورد درمان حفظ کند.

کدام قسمت های بدن می توانند چربی دریافت کنند؟


این روش‌ها می‌توانند برای نواحی مختلفی از بدن استفاده شوند تا به ظاهر دلخواه دست یابیم:

  • صورت: جراحی تزریق چربی می‌تواند راهی موثر برای جوان‌سازی و بهبود ظاهر افراد باشد که به دلیل بیماری‌هایی مانند آتروفی در نیمه صورت، چین و چروک‌ها، جای آکنه یا گود رفتگی در مناطقی مانند چشم و گونه دارند که باعث کم حجم شدن صورت و پیری زودرس می‌شود.
  • پستان: تزریق چربی می‌تواند برای حجیم شدن سینه، اصلاح تغییرات پس از ایمپلنت سینه به منظور داشتن ظاهر طبیعی‌تر و نرم‌تر و همچنین اصلاح شکل سینه مورد استفاده قرار گیرد.
  • باسن: تزریق چربی می‌تواند برای اصلاح سایز و حجم باسن مورد استفاده قرار گیرد و حتی برای لیفت کردن باسن، جراح می‌تواند با تزریق چربی ران‌ها را بزرگ‌تر و حجیم‌تر کند تا با سایز جدید باسن هماهنگ‌تر شود.
  • واژن: انتقال چربی به واژن با هدف بازیابی حجم از دست رفته و بهبود ظاهر جوان‌تر انجام می‌شود.
  • بازو، پا و قفسه سینه: در مردان، انتقال چربی به قفسه سینه با هدف داشتن عضلات قوی انجام می‌شود و انتقال چربی به بازو و پا برای بهبود حجم عضلات و داشتن عضلات بزرگ‌تر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

تزریق به نقاط مختلف بدن

کاندیدها از نظر شرایط سلامت باید در وضعیت مناسبی قرار داشته باشند و انتظاراتشان از جراحی پیوند چربی به گونه ای واقع بینانه باشند.معمولا بزرگسالان واجد این شرایط هستند،اما در برخی موارد بیماران جوانتر نیز می توانند تحت عمل جراحی پیوند چربی قرار بگیرند.

تزریق چربی چقدر طول می کشد؟


نتایج حاصل از تزریق چربی ممکن است از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد.هنوز هم،هنگامی که جراح پلاستیک با مدرک معتبر ،پروسه تزریق چربی را به خوبی انجام دهد،نتایج کاملا دائمی هستند.نواحی از بدن که تحت تزریق چربی قرار می گیرند با ظاهری جوان و برجسته تر بنظر می رسند.

ماندگاری و بقای  چربی و طول عمر ماندگاری نتایج آن به دلایل مختلفی بستگی‌ خواهد داشت.روشی که جراح برای دستیابی به چربی استفاده می کند،پروسه پاک ‌سازی بعد از جمع آوری چربی و اینکه چگونه تزریق چربی انجام میگیرد بستگی دارد.

زمانی که تزریق چربی در نواحی از بدن که خونرسانی در آنها زیاد است،انجام میگیرد،بقای چربی در آن محل در بهترین حالت خود خواهد بود.به همین دلیل است که تزریق چربی در ناحیه صورت ،موفقیت آمیز است زیرا صورت از رگ های عروقی بسیاری تشکیل شده است که امکان بقای بیشتر به چربی و نتایج ماندگارتری را به صورت می دهد.اگرچه که این موضوع بدین معنا نیست که چربی ها در هر ناحیه از بدن دارای طول عمر زیاد هستند و یا اینکه جوانسازی حاصل از آن برای همیشه باقی خواهد ماند،بلکه افراد می توانند با گذشت زمان با انجام دوباره تزریق چربی به خود ظاهری جوانتر بدهند.

با وجود این معایب،تزریق چربی یک گزینه و درمان طبیعی برای جوانسازی صورت است که بیشتر بیماران از نتایج آن راضی هستند.
نتایج بعد از تزریق چربی دائمی هستند،اما حفظ وزن خود در وضعیت سالم در مورد بقای نتایج آن اهمیت دارد.

تزریق سلول های چربی در بدن به دلیل توسعه و گسترش سلول های پیوندی چربی برای زنده نگه داشتن رگ هایشان دایمی هستند.بدن فرض می کند که چربی توسط خود بدن تولید شده و به جای اینکه آن را حذف کند و از بین ببرد آن را حفظ میکند و به عبارتی جذب میکند.

همه ی سلول های پیوندی چربی زنده نخواهند ماند.حدود ۷۰ درصد سلول های چربی باقی می مانند اما بدن فقط ۳۰ درصد آن را جذب میکند.این پدیده در هفته اول بعد از جراحی دقیقا هنگامی‌که سلول های چربی تزریق شده هنوز توسط بدن پذیرفته نشدند،اتفاق می افتد.بعد از تشکیل رگ های خونی،سلول های چربی پیوندی باقی خواهند ماند و به همین دلیل نتایج تزریق به صورت دائمی هستند.

برای ماندگاری بیشتر تزریق چربی چه کارهایی میتوان انجام داد؟


برای اطمینان یافتن از این موضوع که نتایج حاصل از چربی در مدت زمان طولانی تری باقی بمانند،این نکات کوتاه مدت و بلند مدت را دنبال کنید:

 

چگونه تزریق چربی ماندگار تری داشته باشیم
۱.قبل از تزریق چربی مراقب اضافه وزن باشید.
۲.دستورالعمل های ارائه شده بعد از جراحی توسط جراح خود را کاملا انجام دهید.
۳.از ایجاد فشار مستقیم بر روی نواحی از بدن که به تازگی تزریق چربی انجام گرفته است،خودداری کنید.
۴.در یک وزن ثابت بدن خود را نگه دارید.
۵.رژیم غذایی سالم داشته باشید.
۶.به،طور منظم ورزش کنید.
۷.از کاهش و افزایش وزن شدید مانند بارداری خودداری کنید.

عوارض تزریق چربی چیست؟


یک سری عوارض جانبی وجود دارند که هنگام تزریق چربی باید مراقب باشید،اگرچه این پروسه به طور کلی امن است اما همیشه تعدادی خطر اساسی وجود دارد.
این عوارض تزریق شامل موارد زیر است،اما به  این موارد محدود نیست:
۱.خون مردگی و تورم جرئی
۲.جای زخم های کوچکی که معمولا با گذشت زمان و یا با استفاده از داروهای بدون تجویز پزشک کمرنگ می شوند.
۳.بی حسی و کرختی موقت
۴.از دست رفتن مقداری چربی از ناحیه ای که تحت تزریق قرار گرفته است.


مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مشاوره رایگان
×مشاوره در واتساپ