درباره ی تزریق بوتاکس به ویژه در دوران بارداری نظرات متناقضی وجود دارد. برخی از افراد معتقدند که تزریق بوتاکس برای مادر باردار خطرناک می باشد. از آنجا که در تزریق بوتاکس از یک نوع ماده سمی خاص برای برطرف کردن چین و چروک استفاده می‌شود، ممکن است به کودک آسیب برساند.

هیچ مدرکی برای اثبات مضر بودن تزریق بوتاکس در دوران بارداری وجود ندارد. آزمایشات حیوانی توسط دانشمندان برای بررسی ناهنجاری های ناشی از تزریق بوتاکس انجام شده است. چنین آزمایشاتی وجود برخی از ناهنجاری ها را در نوزادان تازه متولد شده حیوانات اثابت کرده‌اند. اما هنوز عوارض تزریق بوتاکس به مادر در نوزادان انسان به اثبات نرسیده است در واقع چنین آزمایشاتی بر روی انسان انجام نشده است.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ی تزریق بوتاکس در دوران بارداری، مراقبت های پوستی در دوران حاملگی و یا برای رزرو نوبت در کلینیک پوست و مو رازی با شماره تلفن های 02145379 تماس حاصل فرمایید.

به دلیل عدم وجود شواهد روایت شده و یا بالینی، نمی توان ادعا کرد که تزریق بوتاکس در دوران بارداری خطرناک است. اما عاقلانه است که در این باره با یک متخصص پوست مشورت کنید.

بوتاکس چیست؟


بوتاکس ماده‌ای است که با تزریق موضعی آن، خطوط ریز و چین و چروک را از بین می برد. بوتاکس در اصل سم بوتولونیوم خالص نوع A می باشد که توسط پزشکان در دوز بسیار کم برای از بین بردن چین و چروک استفاده می شود.

بوتاکس چیست

این نوع ماده سمی به طور کلی کمک می کند تا عصب هایی که باعث انقباض عضلات پوست صورت می شوند از کار بیفتند. تزریق بوتاکس به منظور داشتن ظاهری بهتر با از بین بردن خطوط ریز و چین و چروک، صورت می گیرد.

تزریق بوتاکس نه تنها چین و چروک را از بین می برد بلکه از ایجاد چین و چروک در آینده نیز جلوگیری می کند.

تزریق بوتاکس چگونه انجام می شود؟


گفته می شود که ماده سمی استفاده شده در بوتاکس زیان آور می باشد. اگر مقدار زیادی از آن تزریق شود، ممکن است منجر به فلج شدن عضلات یا حتی مرگ شود.

با این حال، اگر مقدار بسیار کمی از آن تزریق شود خطرناک نخواهد بود. این ماده سمی قبل از تزریق خالص و تصفیه می شود. این امر برای درمان های زیبایی کاملاً بی خطر می باشد.

تزریق بوتاکس کاربرد زیبایی دارد. بوتاکس به ماهیچه ها کمک می کند تا شل شوند و در نتیجه انقباض پوست را متوقف می‌کند. این انقباضات باعث ایجاد خطوط و چین و چروک روی پوست می‌شوند.

ماده سمی مستقیما در پوست تزریق می‌شود و در جاهای دیگر پخش نمی‌شود. بنابراین به جز قسمت تزریق شده، به ندرت قسمت های دیگر را تحت تأثیر قرار می دهد.

تزریق بوتاکس و بارداری


به دلیل استفاده از یک ماده سمی و زیان‌آور برای از بین بردن خطوط و چین و چروک‌های پوست، تزریق بوتاکس در دوران بارداری ممکن است خطرناک باشد. اغلب متخصصان پوست توصیه می‌کنند که مادران باردار از تزریق بوتاکس خودداری کنند، زیرا این اقدام ممکن است به کودک در رحم آسیب برساند.

تزریق بوتاکس و بارداری

تزریق بوتاکس در زمان بارداری یا حتی قبل از آن، موجب آسیب جدی نمی‌شود. حتی تزریق در سه ماهه اول بارداری نیز خطرناک نیست، زیرا مقدار کمی از سم وارد بدن می‌شود و به رحم نمی‌رسد. اما تزریق مکرر ممکن است به مادر آسیب برساند.

عوارض جانبی تزریق بوتاکس کمی هستند، اما ممکن است منجر به مشکلات جدی مانند درد معده، درد عضلات و مشکلات تنفسی شود.

بسیاری از متخصصان پوست توصیه می‌کنند که تزریق بوتاکس را در دوران بارداری قطع کنید یا انجام ندهید، تا به سلامتی جنین کمک کنید. بهترین زمان برای تزریق بوتاکس پس از قطع شیردهی کودک است، زیرا در این زمان مایعات بدن به میزان کافی در حال گردش است و جریان خون افزایش می‌یابد. این امر باعث می‌شود سم تزریق شده سریع‌تر پخش شود که ممکن است برای کودک خطرناک باشد.

مادرها می توانند بدون تزریق بوتاکس از چین و چروک ها خلاص شوند


مادران باردار می‌توانند پوست سالم و زیبایی داشته باشند بدون نیاز به هیچ روش درمانی زیبایی. پزشکان معتقدند که ترکیبی از جریان خون و ترشح هورمون در دوران بارداری باعث می‌شود که سم بوتاکس از بین برود. بدن در این دوره بیشتر مایعات را نگه می‌دارد که باعث از بین رفتن چین و چروک‌های گوشه چشم و پر کردن خطوط ریز به طور طبیعی می‌شود.

مادرها می توانند بدون تزریق بوتاکس از چین و چروک ها خلاص شوند

تغییرات هورمونی زمانی که یک زن باردار است، تغییراتی در بدن ایجاد می‌کند. این هورمون‌ها ترشح روغن بدن را افزایش می‌دهند که باعث درخشش و صفای پوست می‌شود. این روغن‌ها همچنین باعث می‌شود پوست سالم و تازه به نظر برسد.

بنابراین، مادران باردار نیازی به تزریق بوتاکس ندارند. آن‌ها می‌توانند در این دوره از زندگی خود جوان و سرزنده به نظر برسند. به جای این‌که به روش‌های درمانی زیبایی روی آورند، می‌توانند به روش‌های طبیعی برای کمک به کاهش خطوط ریز و چین و چروک‌های جزئی خود متوسل شوند.

برخی دیگر از روش های مناسب برای پیشگیری از ایجاد خطوط ریز و چین و چروک روی صورت:

استفاده از سرم مناسب بارداری

در بازار محصولات مختلفی پیدا خواهید کرد که برای خطوط ریز صورت مناسب هستند. اما شما در دوران بارداری خود باید یک محصول سالم را انتخاب کنید. شما می توانید از پزشک خود بخواهید که یک سرم مناسب برای خطوط ریز صورت معرفی کند.

روال روزمره و معمول پاکسازی، تقویت و مرطوب سازی پوست خود را انجام دهید

مراقبت‌های پوستی برای مادران باردار بسیار مهم است و آن‌ها می‌توانند این مراقبت‌ها را در طول دوران بارداری خود ادامه دهند. اما باید این مراقبت‌ها را بدون وقفه و به صورت منظم انجام دهند. ممکن است مادران باردار از انجام این کارها خسته شوند یا تنبلی کنند، اما انجام این مراقبت‌ها باعث می‌شود پوست آن‌ها تمیز، با نشاط و رطوبت دهنده خود را دوباره به دست آورد.

تغذیه سالم

توصیه می‌شود که مادران باردار از یک رژیم غذایی سالم با مواد غذایی غنی از ویتامین E، آنتی اکسیدان C و سایر مواد معدنی مورد نیاز برای بدن استفاده کنند. همچنین، باید به طور منظم مقدار زیادی آب تصفیه شده مصرف کنند، چرا که این کار باعث درخشندگی و طراوت پوست می‌شود.

شب ها پوست خود را لایه برداری کنید

هر شب قبل از خواب، پوست خود را لایه برداری کنید تا منافذ پوست باز شود و آلودگی‌های داخل منافذ پوست از بین بروند. بنابراین از یک اسکرابر مناسب برای لایه برداری پوست استفاده کنید و شبانه از مرطوب‌کننده استفاده کنید.

عادت چشمک زدن را ترک کنید

چشمک زدن باعث می‌شود عضلات دور چشم‌ها چین و چروک بیشتری ایجاد کنند. این موضوع ممکن است باعث بدتر شدن چین و چروک‌ها شود.

شاد باشید

همیشه در طول دوران بارداری خود شاد باشید. نگرانی بیش از حد باعث می‌شود شما اخم کنید و این موضوع می‌تواند به ایجاد خطوط ریز در صورت کمک کند و باعث خستگی شما شود. لبخند زدن می‌تواند تمام نگرانی‌ها را از شما دور نگه دارد.


مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مشاوره رایگان
×مشاوره در واتساپ