اگر این روزها به فکر انجام دادن عمل پروتز سینه باشید، احتمالاً سؤالات زیادی درباره آمادگی قبل از عمل، مراحل انجام عمل و مراقبت بعد از آن دارید و سعی می‌کنید خودتان را با جستجوهای گسترده برای عمل پروتز سینه آماده کنید. یکی از عوارض عمل پروتز سینه که باید با آگاهی از آن درباره انجام عمل تصمیم بگیرید، افتادگی سینه بعد از پروتز است. افتادگی سینه بعد از پروتز مشکل شایعی است، چون بافت سینه‌ها به دلیل نیروی جاذبه زمین خودبه‌خود رو به پایین می‌افتد.

دلیل پایین افتادن سینه‌ها پس از پروتز و شدیدتر شدن اثر نیروی جاذبه این است که سینه‌های‌تان بعد از عمل بزرگ‌تر می‌شود. اگر سینه‌تان را به جای سیب نیوتن در نظر بگیرید، کاملاً متوجه اثر نیروی جاذبه بر سینه‌تان می‌شوید و می‌فهمید که چرا افتادگی سینه یکی از عوارض جانبی طبیعی بعد از پروتز است. خوشبختانه روش‌های مختلفی برای جلوگیری از افتادگی سینه بعد از پروتز وجود دارد.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ی بهترین نوع پروتز سینه، مراقبتهای بعد از پروتز برای پیشگیری از افتادگی سینه و یا برای رزرو نوبت در کلینیک پوست و مو رازی با شماره تلفن های 02188353259 تماس حاصل فرمایید.

علل افتادگی سینه بعد از پروتز


موارد زیر از علت‌های اصلی افتادگی سینه بعد از پروتز است. با کسب آگاهی در این زمینه می‌توانید تا حدود زیادی از افتادگی سینه جلوگیری کنید.

 هرچه پروتز بزرگ‌تر، احتمال افتادگی سینه بیشتر

افتادگی سینه یکی از مشکلاتی است که با گذشت زمان برای زنان اتفاق می‌افتد. اما حقیقت تلخی که باید به آن پی برد، این است که هر چه سینه طبیعی شما بزرگ‌تر باشد، با گذشت زمان افتادگی آن بیشتر خواهد شد. بنابراین، استفاده از پروتزهای بزرگ ممکن است باعث افزایش احتمال افتادگی سینه شود. پروتزهایی با حجم بیش از cc 350 به عنوان پروتزهای بزرگ محسوب می‌شوند. در بازار، پروتزهای با حجم cc 100 تا cc 2000 وجود دارند و پروتزهایی با حجم بالاتر از cc 700 باید به طور سفارشی ساخته شوند. به هر حال، اگر با جراح ماهر و مجربی مشورت کنید، او بهترین اندازه پروتز را به شما توصیه خواهد کرد. در جلسه مشاوره، جراح تمام جزئیات عمل پروتز سینه را به شما توضیح می‌دهد و اندازه ایده‌آل پروتز را تعیین می‌کند.

جراحی پروتز سینه نمی‌تواند فرایند طبیعی پیری را متوقف کند

باید توجه داشت که جراحی پلاستیک نمی‌تواند فرایند طبیعی پیری را متوقف کند. البته، جراحی‌های پلاستیک می‌توانند فرایند پیری را به تأخیر بیندازند یا کمی به عقب برگردانند، اما هرگز آن را متوقف نمی‌کنند. گرچه بعضی از بیماران پس از جراحی پلاستیک تا ۱۰ تا ۱۵ سال جوان‌تر به نظر می‌رسند، اما این تأثیرات نیز با گذر زمان کاهش می‌یابند. بنابراین باید پیش از جراحی پلاستیک، به این نکته توجه کرد که تأثیرات گذشت زمان بر نتیجه جراحی وجود دارد و باید با پذیرش این واقعیت، برای عمل اقدام کرد.

عادت‌های فردی بر نتیجه جراحی بزرگ کردن سینه اثر می‌گذارد

مشخص شده است که بعضی عادت‌های فردی بر خاصیت ارتجاعی پوست اثر می‌گذارد. سیگار کشیدن فرایند پیری پوست را بسیار سریع‌تر می‌کند و نتیجه جراحی پلاستیک را به سرعت از بین می‌برد. دراین بین موادی نیز وجود دارد که از شل شدن و افتادگی پوست جلوگیری می‌کند؛ ویتامین ث ماده مغذی مهمی است که با اثرات پیری مقابله می‌کند. آلوئه‌ورا نیز ماده مؤثری است که می‌توانید آن را بنوشید یا از لوسیون آن استفاده کنید. از معروف‌ترین فراورده‌های ضدپیری می‌توان به پوست درخت کاج، شکلات، چای سبز و آنتی اکسیدان‌ها اشاره کرد.

پیشگیری از افتادگی سینه بعد از پروتز


شل شدن و افتادگی سینه یکی از مشکلات شایع پس از پروتز سینه است و فرایند طبیعی پیری نیز باعث افتادگی سینه می‌شود. سینه‌ها نقش مهمی در زیبایی اندام بانوان و اعتمادبه‌نفسشان دارد و داشتن سینه‌هایی سفت و خوش‌فرم خواسته تمام بانوان است، اما خاصیت ارتجاعی و سفتی سینه‌ها بنا به دلایل متعدد پس از مدتی کمتر می‌شود.

در این قسمت به روش‌های پیشگیری از افتادگی سینه بعد از پروتز اشاره شده است:

 سینه‌بند محکم پیشگیری از افتادگی سینه بعد از پروتز

نکته مهمی که پس از عمل پروتز سینه باید به آن توجه کنید، این است که سینه‌های‌تان بعد از عمل به حمایت بیشتری نیاز دارد، پس بهتر است جستجو کنید و برای خرید سینه‌بند محکمی که سینه‌های‌تان را حتی‌الامکان بالا نگه دارد، بیشتر هزینه کنید. سینه‌بند محکم وقتی مشغول انجام دادن کارهای خانه یا اداره هستید، سینه‌ها را در جای مناسب نگه می‌دارد. البته فراموش نکنید که وقتی سینه‌بند را درمی‌آورید، همچنان احتمال افتادگی سینه‌ها وجود دارد. سینه‌بند بافت‌ پیوندی را به مرور زمان قوی‌تر و سفت‌تر می‌کند و به‌این‌ترتیب مشکل افتادگی سینه از بین می‌رود.

ثابت نگه داشتن وزن 

جلوگیری از افتادگی سینه

افزایش بسیار زیاد وزن بر سینه‌ها اثر می‌گذارد. افزایش و کاهش وزن ناگهانی باعث افتادگی سینه می‌شود، پس سعی کنید وزنتان را ثابت نگه دارید و ورزش‌های ساده را به برنامه روزمره‌تان اضافه کنید.

بعد از عمل پروتز سینه هرگز برای لاغر شدن سریع برنامه‌ریزی نکنید. برای لاغری به متخصص تغذیه مراجعه کنید و وزنتان را به تدریج کم کنید.

ورزش

وزرش برای جلوگیری از افتادگی سینه

تمام پژوهشگران با این نکته موافقند که خانم‌هایی که ورزش می‌کنند، بعد از عمل پروتز سینه کمتر از بقیه به افتادگی سینه مبتلا می‌شوند. اما هیچ‌گاه برای شروع ورزش دیر نیست و می‌توانید از امروز شروع کرده و چند حرکت ورزشی را که به تقویت عضلات کمک می‌کند، به برنامه روزانه‌تان اضافه کنید.

پیش از شروع هر برنامه ورزشی، بهتر است با پزشک مشورت کنید تا به خودتان فشار زیادی وارد نکنید و از انجام تمرین‌های سخت بدون آمادگی خودداری کنید. بهتر است به آرامی و پیوسته پیش بروید، با پیاده‌روی شروع کنید و به تدریج حرکات تقویتی را به برنامه ورزشی‌تان اضافه کنید. شنا، بالا بردن بازو، پرس سینه و پروانه از بهترین حرکات برای تقویت عضلات سینه هستند؛ می‌توانید این حرکات را با دمبل‌های کوچک یا کش‌های مقاومتی در خانه انجام دهید.

تأمین آب مورد نیاز بدن

تأمین مقدار کافی آب برای بدن نیز می‌تواند به صورت هوشمندانه‌ای به حفظ پوست صاف، جوان و محکم کمک کند. روزانه مقدار فراوانی آب و نوشیدنی‌های سالم مانند آب میوه تازه بنوشید. همچنین، مصرف مواد قندی، به ویژه نوشیدنی‌های انرژی‌زا و نوشابه‌های قندی را کاهش دهید.

خوردن غذاهای سالم

مواد مغذی سرشار از آنتی اکسیدان‌ها، مواد معدنی و ویتامین‌ها از افتادگی سینه بعد از پروتز جلوگیری می‌کند. سبزیجات سبزبرگ، سالاد، میوه و آجیل بیشتری میل کنید و پروتئین‌ها و کربوهیدرات‌های بیشتری به رژیم غذایی‌تان اضافه کنید.

اگر فکر می‌کنید که نمی‌توانید تمام مواد مغذی را از غذاهای مصرفی‌تان دریافت کنید، مکمل‌هایی را برای حفظ میزان مناسب کلاژن مصرف کنید. هر چیزی که بخوریم بدن به طور خودکار کلاژن تولید می‌کند، اما میزان کلاژن به مرور زمان کم می‌شود، درنتیجه چین و چروک‌ها روی پوست پدیدار می‌شود، پوست شل می‌شود، سینه‌ها می‌افتد و … .

رژیم غذایی سرشار از ویتامین C و ویتامین E برای سلامت پوست و رفع افتادگی سینه مفید است.

مدیریت وضع بدن هنگام خواب

استفاده از سینه‌بند خواب می‌تواند راهکار مناسبی برای جلوگیری از افتادگی سینه در شب باشد، زیرا هنگام خوابیدن بارها موقعیت خواب‌راحتی خود را تغییر می‌دهیم. برای این منظور، بهتر است یک سینه‌بند پنبه‌ای نرم برای استفاده در شب انتخاب کنید. البته برخی افراد احساس ناراحتی می‌کنند که شب‌ها سینه‌بند بپوشند، اما بدون استفاده از سینه‌بند، افتادگی زودرس سینه‌ها را ممکن است تجربه کنند.

عمل مجدد بزرگ کردن سینه یا جراحی لیفت سینه

برای برخی از افراد، تحمل افتادگی سینه بعد از پروتز غیرممکن است. اگر افتادگی سینه‌ها شما شدید است یا از ظاهر آنها راضی نیستید، ممکن است به عمل جراحی بزرگ‌کردن سینه یا لیفت سینه فکر کنید. اما لازم به ذکر است که عمل لیفت سینه بهبودی در بافت سینه را فراهم نمی‌کند، بلکه تنها سینه‌ها را به موقعیت بالاتری منتقل می‌کند تا ظاهر بهتری داشته باشند. بنابراین، اگر افتادگی سینه مشکل اصلی شما پس از پروتز است، ممکن است با عمل لیفت سینه این مشکل را حل کنید. بهترین راهکار همیشه مشاوره با پزشک متخصص است تا ایشان به شما راهنمایی مناسبی ارائه دهند.


مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مشاوره رایگان
×مشاوره در واتساپ