از گذشته تا به امروز ابرو از مهمترین ویژگی‌های صورت محسوب می‌شود که زنان از مواد آرایشی مختلفی جهت شکل دادن و زیباتر کردن آن‌ها استفاده می‌کنند. هنگامی که ابروها کم‌پشت هستند یا به اندازه کافی ضخیم به نظر نمی‌رسند با کمک برس ابرو یا رنگ ابرو پر می‌شوند تا ظاهر بهتری پیدا کنند. چنین فرآیندهایی در ظهور آرایش دائمی یا کاشت ابرو نقش داشته‌اند. به طور خلاصه روند کاشت ابرو یک عمل زیبایی دقیقاً مانند عمل کاشت مو است. طی فرآیند کاشت ابرو باید موها از ناحیه اهداء‌کننده برداشته و به محل مورد نظر پیوند زده شوند. بسیاری از زنانی که از ابروهای کم‌پشت یا نامتقارن رنج می‌برند اغلب تمایل به انجام کاشت ابرو دارند. ریزش ابرو را می‌توان با عمل کاشت ابرو و جهت اهداف ژنتیکی و پزشکی درمان کرد.

یکی از متدهای جدید، کاشت ابرو به روش FIT می‌باشد. در شیوه‌ی کاشت ابرو به روش FIT، امکان آسیب به فولیکول مو، به حداقل‌ترین حالت ممکن خواهد رسید و نتیجه‌ای کاملاً طبیعی خواهد داشت.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره‌ی انواع روش‌های کاشت ابرو، کاشت ابرو به روش FIT و یا برای رزرو نوبت در کلینیک پوست و مو رازی با شماره تلفن‌های 02145379 و 09227526817 تماس حاصل فرمایید.

کاشت ابرو به روش FIT مناسب چه افرادی است؟ 


بسیاری از مردان و زنان به دلیل افزایش خودآگاهی در سال‌های اخیر تمایل به انجام کاشت ابرو دارند. همچنین متقاضیان کاشت ابرو آماده‌اند تا برای زیباتر شدن هزینه‌های لازم را پرداخت کنند.

برداشتن بیش از حد ابرو

گاهی اوقات برداشتن بیش از حد باعث از بین رفتن دائمی موهای ابرو می‌شود. این موضوع برای بسیاری از خانم‌ها به یک مشکل بزرگ تبدیل می‌گردد. به طور معمول موهای کنده شده پس از 50 تا 60 روز دوباره رشد می‌کنند اما برداشتن بیش از حد موهای ابرو می‌تواند رشد آن‌ها را برای همیشه متوقف کند. کاشت مو می‌تواند در رفع این مشکل به شما کمک کند. کاشت مو رشد را تحریک می‌کند و روند طبیعی ریزش مو را کاهش می‌دهد.

تصادفات

تصادفات می‌توانند رشد ابرو را تحت تأثیر قرار دهند زیرا صدمات آسیب‌زا باعث ایجاد زخم دائمی و توقف رشد مو در آن ناحیه می‌شوند. بنابراین اگر تصادف کرده‌اید و می‌خواهید ابروهای شما به همان شکل قبلی باز گردند، کاشت ابرو به روش FIT گزینه مناسبی محسوب می‌شود.

ابروهای طبیعی پراکنده

اگر ابروهای نازک و پراکنده‌ای دارید نیز متقاضی مناسبی برای کاشت ابرو به روش FIT محسوب می‌شوید. کاشت ابرو به روش FIT یک راه حل طولانی مدت برای رفع مشکل ابروهای کم‌پشت و نازک است و نتایج حاصل از این روش ماندگار هستند. با استفاده از این روش شکل و تراکم مورد نظر متقاضی به دست می‌آید.

آرایش ابرو

بیشتر خانم‌ها از مداد ابرو برای آرایش استفاده می‌کنند تا ابروهای پُری داشته باشند. اما این یک راه حل موقتی است. اگر به دنبال تغییرات دائمی هستید، کاشت ابرو به روش FIT را امتحان کنید. به طور کلی میزانِ 50 تا 69 گرافت مو برای کاشت ابرو به روش اف آی تی کافی است.

تریکوتیلومانیا

در تریکوتیلومانیا (اختلال کندن موی وسواسی) بیماران به دلیل وسواس موهای پوست سر، ابرو، مژه و سایر قسمت‌های بدن را می‌کنند. افرادی که از این شرایط روحی رنج می‌برند تمایل زیادی برای انجام کاشت مو به روش FIT دارند.

 

 

کاشت ابرو به روش FIT


کاشت ابرو به روش FIT به صورت سرپایی انجام می‌شود و نیازی به بستری شدن در بیمارستان نیست. در این روش، موهای ضخیم از پشت و کناره‌های سر و بدن با استفاده از ابزارهای خاص و به صورت تک فولیکول (مینی-گرافت و میکرو-گرافت) برداشته می‌شوند و سپس تک فولیکول‌های موی برداشته شده در نواحی مورد نظر ابرو کاشت می‌شوند. این روش بدون ایجاد بریدگی، بخیه، جراحی و بیهوشی در مناطق نازک و بدون مو انجام می‌شود که این مهمترین مزیت روش FIT است. همچنین، در کاشت ابرو به روش FIT هیچ آسیبی در ناحیه اهداء‌کننده مو ایجاد نمی‌شود.

کاربردهای روش FIT همیشه بیشتر از FUT است و روش FIT اولین و بهترین توصیه از سوی پزشک به بیمار است. مهم‌ترین مزیت کاشت ابرو به روش FIT عدم نیاز به برداشتن نوار از پشت سر است و همچنین تعداد موهای قابل جدا شدن در روش اف آی تی محدودیت زیادی ندارد و می‌توان به راحتی از موهای بدن نیز استفاده کرد. به طور کلی، کاشت ابرو به روش FIT بهترین و جدیدترین روش کاشت ابرو با موهای طبیعی است و از روش اف یو تی اغلب در شرایط خاصی استفاده می‌شود.

 

 

بهبودی بعد از کاشت ابرو به روش اف آی تی


بعد از انجام کاشت ابرو به روش FIT، ممکن است کمی کبودی سطحی یا پوسته‌ریزی در ناحیه اطراف ابروها تجربه کنید. با این حال، اکثر بیماران تنها با گذشت سه روز پس از عمل، احساسی کاملاً طبیعی خواهند داشت.

روش FIT یک روش کاشت غیر تهاجمی است و به طور کلی تنها به بی‌حسی موضعی نیاز دارید. همچنین، می‌توانید پس از انجام کاشت، طی یک یا دو روز به خانه بازگردید و فعالیت‌های عادی خود را از سر بگیرید.

ظاهر کبودی پس از کاشت ابرو به روش FIT طبیعی است و باید حداقل 24 ساعت پس از انجام آن و مطابق توصیه پزشک، از دست زدن به ابروی خود خودداری کنید. همچنین، از آب زدن و خیس کردن ابروی خود پرهیز کنید. ممکن است از شما خواسته شود تا چند روز آرایش نکنید.

اگرچه در مقایسه با روش‌های کاشت عمیق‌تر ابرو، روند بهبودی بسیار سریع است، اما رشد موهای جدید تقریباً چهار ماه زمان می‌برد. پس از گذشت یک سال، رشد موها تقریباً به اوج خود می‌رسد. تارهای مویی که در محل جدید ابروها قرار گرفته‌اند، پس از چهار ماه تا یک سال می‌ریزند و رشد جدید از طریق فولیکول‌های موهای کاشت‌شده آغاز می‌شود.

پیش از شروع رشد موهای جدید، موهای شما باید چرخه منظم رشد و ریزش خود را طی کنند. بنابراین، خود را برای تغییری شگفت‌انگیز و ظاهری متفاوت آماده کنید! موهای ابرو احتمالاً با سرعتی بیشتر از آنچه انتظار دارید، رشد خواهند کرد.

 

 

عوارض احتمالی کاشت ابرو به روش FIT


کاشت ابرو به روش FIT از نظر کلی ایمن است، زیرا از روش‌های معمول کاشت مو پیروی می‌کند. با این حال، برخی نکات وجود دارد که باید به آن‌ها توجه داشت. همانند هر روش دیگری، ممکن است هنگام بی‌حسی موضعی و تزریق سالین، مشکلاتی پیش آیند که باید آگاه باشید. این مشکلات شامل واکنش‌های آلرژیک و احتمال خطر ابتلا به عفونت ناشی از کاشت می‌شود. همچنین، ممکن است در ناحیه ابرو دچار کبودی جزئی و پوسته‌ریزی شوید.

احتمال ابتلا به مشکلات جدی ناشی از کاشت ابرو به روش FIT بسیار کم است، اما برخی مشکلات زیبایی ممکن است پیش بیاید. مثلاً، فولیکول‌های جدید از ناحیه پوست سر گرفته می‌شوند و ممکن است موهای ابرو به نامناسبی رشد کنند. این موضوع باعث نگرانی برخی از بیماران شده ولی متخصصان تأیید می‌کنند که بیش از 15 درصد از موهای جدید در جهت نامناسبی رشد نمی‌کنند و می‌توان آن‌ها را برداشت یا مرتب کرد. برخی از پزشکان هم ممکن است از موهای ظریف ناحیه پا یا سایر نقاط بدن برای کاشت ابرو به روش FIT استفاده کنند تا از بروز این مشکلات جلوگیری کنند.


مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مشاوره رایگان
×مشاوره در واتساپ