میکرونیدلینگ یک روش پرکاربرد در زمینه جوانسازی و بهبود ظاهر پوست است که به عنوان یک عمل تحریک زیرپوستی برای تولید کلاژن شناخته می‌شود. در این روش، از یک ابزار ویژه استفاده می‌شود که دارای یک غلتک کوچک و تعداد زیادی سوزن بسیار ریز است. این ابزار بر روی پوست حرکت داده می‌شود و با استفاده از سوزن‌های ریز در آن، زخم‌های بسیار کوچکی به صورت کنترل شده بر روی سطح پوست ایجاد می‌شود. این عمل باعث تحریک پوست و افزایش تولید کلاژن و الاستین در آن می‌شود و فرایند ترمیم و بازسازی طبیعی پوست را تحریک می‌کند. این باعث می‌شود که لایه زاینده پوست ضخیم‌تر شود و چروک‌های پوست بهبود پیدا کند و رفع جای زخم موثر باشد.

علاوه بر این، میکرونیدلینگ باعث ایجاد کانال‌های بسیار ریزی بر روی لایه سطحی پوست می‌شود که در جذب سریع‌تر و مؤثرتر ژل‌ها، کرم‌ها و سروم‌ها به داخل بافت پوست تأثیر زیادی دارد. این روش بهبود ظاهر پوست را بهبود می‌بخشد و به عنوان یک روش موثر در جوانسازی پوست شناخته می‌شود.

به منظور رفع هر گونه ابهامی که ممکن است با شنیدن واژه نیدلینگ (به معنی سوزن‌کاری) برای شما ایجاد شود، باید توضیح داد که میکرونیدلینگ به معنی سوزن زدن برای تزریق نیست و همچنین به معنی سوراخ کردن پوست نیست. همچنین، این عمل همان عمل DIY (به معنی انجام دادن خودتانه) نیست و نیاز به انجام توسط یک حرفه‌ای دارد.

تاریخچه میکرونیدلینگ


تاریخچه بازسازی و جوان سازی پوست صورت را میتوان در مصر باستان و استفاده از ماسکهای خراش دهنده(ابریشن) دارای پودر مرمر یافت. اولین کسانی که متوجه مزایای فوق العاده نیدلینگ پوست شدند دکتر اورنتریک و همکارانش در سال 1995بودند. اصطلاح Subcision را آنها معرفی کردند.

کاربردهای میکرونیدلینگ


  • محو کردن جای زخم (جای زخم‌های‌هایپرتروفیک) که بر اثر جوش، جراحی یا سوختگی ایجاد شده‌اند.
  • برطرف کردن ترک‌های پوستی
  • رفع چین وچروک صورت
  • محو کردن لکه‌های پوستی
  • رفع شل‌شدگی و افتادگی پوست

مزایای تکنیک میکرونیدلینگ


  • کاهش ریسک PIH
  • قابل استفاده برای تیپ های پوستی متفاوت (Fitzpatrick I – v)
  • بسته شدن سریع کانال های ایجاد شده و ریسک پایین
  • دوره نقاهت کوتاه مدت
  • افزایش ضخامت اپیدرم
  • افزایش فاکتورهای رشد، کلاژن،  الاستین

جوانسازی پوست با میکرونیدلینگ


داشتن پوستی زیبا امروزه برای بسیاری از افراد حائز اهمیت بوده است زیرا پوست نقش به سزایی را در زیبای افراد ایجاد می کند. با بالا رفتن سن مشکلات پوستی مانند ایجاد چین و چروک ها و افتادگی پوست افزایش پیدا می کند و برای برطرف کردن این آسیب های پوستی کلینیک بهرویان راه های متفاوتی را برای شما عزیزان ارائه می دهد.یکی از روش های از بین بردن چین و چروک های صورت میکرونیدلینگ است .این روش نوین در بسیاری از کشورها  استفاده شده و با وارد شدن تجهیزات آن به کشور ایران مورد استقبال بسیاری از افراد قرار گرفت. بهتر است با این روش آشنایی بیشتری پیدا کنید تا بتوانید با انجام میکرونیدیلینگ پوستی جوان و شاداب داشته باشید.

امکانات دستگاه های میکرو نیدلینگ یا دستگاه جوانسازی پوست


هندپیس بسیار سبک با طراحی ارگونیک بدون صدا و لرزش
2. کنترل  یونیت مجزا جهت تنظیم ( از 50 تا 150 ضربه در ثانیه )
3. پدال پایی جهت خاموش وروشن کردن سریع دستگاه حین کار
4. کارتریج های استریل یکبار مصرف

نحوه انجام جوانسازی پوست با میکرونیدلینگ


در روش میکرونیدلینگ، از دستگاهی برقی با سوزن‌های تعبیه شده در آن استفاده می‌شود که به پوست سوزن می‌زنند. این سوزن‌ها با عمق و سرعتی خاصی که توسط متخصص تشخیص داده شده و تنظیم می‌شود، به شکلی هم‌زمان وارد لایه دوم پوست می‌شوند. این وسیله به صورت خودکار عمل می‌کند و دارای سوزن‌های بسیار ریزی است که بافت قدیمی پوست را می‌شکنند و می‌توانند سلول‌های پوست را تحریک کنند تا تکثیر پیدا کنند.

با تکثیر سلول‌ها، لایه‌های جدیدی از الاستین و فیبر کلاژن به وجود می‌آید. رشته‌های کلاژن و الاستین پروتئینی بوده و باعث ارتجاعی بودن و استحکام پوست می‌شوند. این امر، مهم‌ترین عامل در جوان‌سازی پوست محسوب می‌شود.

در روش جوان‌سازی پوست با میکرونیدلینگ، لایه‌ی اول پوست یا همان اپیدرم ضخیم‌تر می‌شود و همچنین مویرگ‌های تازه‌ایجاد می‌شوند که باعث بهبودی جریان خون در پوست می‌شوند. این روش به عنوان یک روش غیرجراحی و غیرتهاجمی، به‌طور گسترده در صنعت زیبایی و پوستی‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

 

پس از درمان پوست به چه شکل در می آید؟


در بسیاری از افراد به مدت 24 تا 48 ساعت پس از میکرونیدلینگ ، حالتی مانند حالت آفتاب سوختگی اندک، قرمزی و کمی تورم در پوست رخ می دهد و ممکن است کبودی و خونریزی بسیار ریز ایجاد شود. در ظرف یک تا دو هفته پس از درمان پوست نرم تر و شفاف تر شده اما ماه بعد اثر کامل این درمان مشهود می گردد.

پس از استفاده از این روش چه مدت باید استراحت نمود؟


واکنش های التهابی پوست بسیار اندک است و ظرف چند ساعت از بین می رود و رنگ قرمز پوست نیز به رنگ صورتی در می آید و ممکن است 12 تا 48ساعت باقی بماند. جهت کاهش قرمزی پس از عمل، استفاده از اسید هیالورونیک توصیه می شود و جهت حفاظت از پوست بهتر است از ضد آفتاب حاوی زینک استفاده شود. پس از این عمل می توان از لوازم آرایشی ملایم استفاده نمود.

عوارض جانبی


مانند تمام درمان‌ها، میکرونیدلینگ هم ممکن است عوارض جانبی داشته باشد، اما این عوارض معمولاً ۷۲ ساعت پس از درمان رفع خواهند شد. این عوارض شامل موارد زیر می‌شود:

1. قرمزی و تورم: در طول روزهای اول پس از درمان، ممکن است تورم و قرمزی در پوست ایجاد شود. دلیل این امر آن است که نفوذ سوزن به داخل پوست باعث ایجاد کانال‌های بسیار ریز در پوست می‌شود که طی فرایند بهبود پس از درمان برطرف خواهند شد. زخم‌های کوچک ایجاد شده بلافاصله بسته شده و حدود ۳ ساعت پس از درمان می‌توان از لوازم آرایشی استاندارد استفاده کرد.

2. کلوئید: اگر پوست بیمار مستعد کلوئید سازی باشد، زخم‌های بسیار ریزی که حین درمان در پوست ایجاد می‌شود ممکن است منجر به بروز کلوئید در پوست شود.

3. هایپرپیگمنتیشن: در صورت قرار گرفتن در معرض آفتاب پس از درمان، ممکن است هایپرپیگمنتیشن ایجاد شود، اگرچه احتمال آن بسیار کم است. استفاده از کرم ضدآفتاب با SPF بالای ۳۰ می‌تواند از بروز آن جلوگیری کند.

4. تبخال: در صورتی که بیمار سابقه تبخال داشته باشد، انجام میکرونیدلینگ ممکن است باعث ایجاد این ضایعه شود. استفاده از داروهای پیشگیری کننده (ضد تبخال) می‌تواند در جلوگیری از بروز آن مؤثر باشد.

5. هماتوم (کبودی)
6. التهاب
7. خارش و درد خفیف


مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مشاوره رایگان
×مشاوره در واتساپ