حذف موهای زائد از بدن یک فرآیند خسته‌کننده و زمان‌بر است که بسیاری از افراد را به چالش کشانده است. روش‌های غیرکارآمدی برای حذف موهای زائد وجود دارند که علاوه بر اینکه زمان‌بر هستند، نمی‌توانند موهای زائد را به طور دائمی از بین ببرند و ممکن است موهای زبر و تاریک دوباره رشد کنند. اما با پیشرفت تکنولوژی، روش‌های جدیدی برای حذف موهای زائد ارائه شده است، به عنوان مثال، لیزر.

استفاده از لیزر برای حذف موهای زائد یک روش محبوب است که در این روش، نور لیزر به فولیکول‌های مو تابانده می‌شود و نور به گرما تبدیل شده و فولیکول‌ها را تخریب می‌کند. این فرآیند باعث می‌شود از رشد مجدد موها در ناحیه مورد نظر جلوگیری شود.

اگرچه روش‌های موقتی مانند تیغ زدن، موم کشیدن و اپیلاسیون برای حذف موهای زائد وجود دارند، اما لیزر یک راه حل دائمی‌تر و کارآمدتر است. با این حال، برای داشتن نتایج موثر و دائمی، لازم است دستورات پزشک را رعایت کرد.

با پیشرفت تکنولوژی، لیزر به عنوان یک روش موثر و دائمی برای حذف موهای زائد مورد استفاده قرار می‌گیرد و افراد می‌توانند به طور دائمی از موهای زائد خود راحت شوند.

لیزر موهای زائد می‌‌تواند به طرز قابل توجهی از موهای زائد بدن شما بکاهد. در برخی از افراد تعدادی از موهای زائد با گذر زمان دوباره رشد می‌کنند. حتی اگر موهای زائد دوباره شروع به رشد نمایند موهای کمی روی پوست به وجود خواهد آمد که مانند گذشته زبر نیستند. برای این که بتوانید به خوبی مکانیسم اثر لیزر و نتایج حاصل از درمان را درک کنید با پزشک خود در خصوص اهدافی که دارید صحبت نمایید. برخی از انواع پوست و مو باعث می‌شود که نتایج بهتری کسب شود. تنها راهی که به شما کمک می‌کند متوجه شوید آیا متقاضی مناسبی برای لیزر موهای زائد هستید یا خیر این است که با یک پزشک با تجربه مشورت نمایید.

برای کسب اطلاعات بیشتر و یا رزرو نوبت میتوانید با شماره تلفن های 0218802877502188024459 تماس حاصل فرمایید.

 چگونه لیزر موهای زائد را از بین خواهد برد؟


 هنگامی ‌که فولیکول‌های مو از بین بروند نتایج حاصل از لیزر موهای زائد دائمی خواهد بود. در فناوری لیزر از نور لیزر استفاده می‌‌شود تا رنگدانه‌های موجود در موها هدف قرار بگیرند. نور لیزر از طریق مو به سمت فولیکول‌ها ارسال می‌شود و به گرما تبدیل خواهد شد که فولیکول را از بین می‌‌برد به نحوی که موها دیگر نمی‌توانند رشد کنند. موهای بدن در سه مرحله رشد می‌‌نمایند فاز استراحت ریزش، فاز استراحت و فاز رشد. موهایی که به تازگی وارد فاز استراحت شده باشند برای لیزر قابل تشخیص نیستند زیرا لیزر فقط می‌‌تواند موهایی را هدف قرار دهد که در فاز فعال رشد قرار دارند به همین دلیل باید صبر کرد تا موها وارد فاز فعال رشد شوند. اکثر افراد به چند جلسه درمان نیاز دارند که طی مدت دو تا سه ماه پوشش داده خواهد شد.

 آیا نتایج حاصل از لیزر دائمی است؟ 


تخریب فولیکول‌های مو توسط نور لیزر، یک روش دائمی است، اما ممکن است در طول زمان بخشی از موها دوباره شروع به رشد کنند. با این حال، با استفاده از لیزر می‌توان از رشد مجدد موهایی که روی سطح پوست دیده می‌شوند، جلوگیری کرد. در برخی موارد، ممکن است تمام موهای زائد با موفقیت حذف شوند، اما رشد مجدد موها بستگی به عواملی مانند نوع مو، و مهارت اپراتور لیزر دارد. اغلب افراد متوجه می‌شوند که موهایی که دوباره رشد می‌کنند، نازک‌تر و رنگ روشن‌تری نسبت به قبل دارند. این امر به دلیل آسیبی است که نور لیزر به فولیکول‌های مو وارد می‌کند. اگرچه نتواند به طور کامل فولیکول‌های مو را از بین ببرد، باعث می‌شود از رشد مجدد موها جلوگیری شود. اگر فولیکول مو آسیب دیده اما کاملاً از بین نرفته باشد، ممکن است موها دوباره شروع به رشد کنند. از بین بردن تمام فولیکول‌های مو ممکن است دشوار باشد و به همین دلیل برخی افراد نیاز به چند جلسه درمان دارند تا موهای زائد خود را برای همیشه از بین ببرند. در برخی موارد، این موها ممکن است خیلی روشن، خیلی کوتاه یا مقاوم به درمان باشند. در این صورت، روش‌های دیگری مانند کندن موها ممکن است برای رفع موهای زائد موثر باشند.

 

 

 ماندگاری نتایج حاصل از لیزر چقدر است؟  


 ماندگاری نتایج حاصل از لیزر موهای زائد چقدر است؟

در صورتی که فولیکول‌های مو به طور کامل از بین بروند نتایج حاصل از درمان دائمی خواهد بود اما در صورتی که فولیکول مو فقط آسیب دیده باشد موها در نهایت دوباره رشد می‌کنند. زمان لازم برای رشد مجدد موها به چرخه رشد موهای بدن فرد متقاضی درمان بستگی دارد زیرا در برخی از افراد موها سریع تر رشد می‌کنند. موهایی که در فاز استراحت قرار دارند در مقایسه با موهایی که در سایر مراحل رشد هستند آهسته تر رشد می‌کنند. اکثر افراد طی مدت چند ماه شاهد رشد مجدد موهای خود خواهند بود که وقتی این شرایط رخ دهد یعنی آنها به جلسات درمانی دیگری نیاز دارند.

 آیا رنگ پوست و مو تاثیری در نتایج حاصل از لیزر دارد؟  


افرادی که رنگ پوست آنها روشن و موهای آنها تیره است در مقایسه با سایرین به جلسات درمانی کمتری نیاز دارند. لیزر موهای زائد در افرادی که رنگ پوست آنها روشن اما موهای آنها تیره است با نتایج بسیار خوبی همراه خواهد شد زیرا رنگدانه‌های موجود در مورد تضاد خوبی را ایجاد می‌‌کند و این امر باعث می‌‌شود که هدف قرار دادن موها توسط نور لیزر، جذب نور توسط فولیکول و تخریب آن راحت تر باشد. افرادی که رنگ موی آنها روشن اما رنگ پوست آنها تیره است در مقایسه با سایرین جلسات درمانی بیشتری نیاز خواهد داشت و احتمال رشد مجدد موهای آنها وجود دارد. برای اینکه موهای زائد به طور کامل از بین بروند اپراتور لیزر باید بتواند به خوبی مهار را هدف قرار دهد و از یک نوع لیزر مناسب استفاده کند. لیزری که طول موج آن بلند است برای افرادی که رنگ پوست آنها تیره است اثر گذاری بهتری دارد.

 خطرات و عوارض جانبی لیزر


برخی از افراد در طول درمان دچار سوزش و درد و ناراحتی می‌‌شوند به همین دلیل اپراتور لیزر قبل از شروع درمان در موضعی که قرار است لیزر شود از کرم بی حس کننده استفاده خواهد کرد. ممکن است برخی از افراد نسبت به کرم بی حس کننده واکنش آلرژیک داشته باشند یا پوست آنها ملتهب شود. برخی از عوارض جانبی خفیف لیزر موهای زائد شایع است و می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

  • تغییر رنگ پوست به ویژه افرادی که رنگ پوست آنها تیره است که این وضعیت معمولاً موقت است
  • قرمزی پوست
  • تاول پوستی

گاهی اوقات التهاب پوست ناشی از لیزر موهای زائد می‌تواند باعث به وجود آمدن بافت اسکار شود. پوستی که آسیب دیده احتمال عفونی شدن آن وجود دارد. اگرچه عفونت پوست یک عارضه نادر است می‌تواند پخش شود و زندگی فرد را تهدید نماید. ارائه جزئیات بیشتر در خصوص سابقه پزشکی و صحبت کردن درباره خطرات و مزایای لیزر موهای زائد می‌تواند به اپراتور برای انتخاب بهترین دستگاه لیزر کمک کند تا ریسک بروز عوارض جانبی به حداقل برسد. پس از اتمام جلسه لیزر موهای زائد شما بعد از قرار گرفتن در مقابل نور آفتاب خودداری کنید زیرا نور خورشید باعث التهاب پوست می‌شود و می‌تواند ریسک بروز بافت اسکار و تاول پوستی را افزایش دهد. اگر شما پس از لیزر موهای زائد دچار درد شدید، تب، تاول پوستی و سایر علائم و نشانه‌های آسیب دیدگی پوست یا عفونت شدید باید فوراً به پزشک مراجعه کنید.

 هزینه لیزر موهای زائد چقدر است؟


اکثر افراد به چند جلسه درمان نیاز دارند تا نتایج خوبی را به دست بیاورند و نیاز به تعداد جلسات بیشتر عاملی است که در تعیین هزینه درمان نقش دارد. از آنجایی که لیزر موهای زائد یک روش زیبایی محسوب می‌‌شود تحت پوشش بیمه قرار ندارد و شما باید هزینه آن را خودتان پرداخت کنید. هزینه کلی لیزر موهای زائد به عوامل متعددی از قبیل پزشکی که به او مراجعه می‌کنید بستگی دارد زیرا اگر شما به یک متخصص پوست یا جراح پلاستیک مراجعه کنید باید هزینه بیشتری را پرداخت نمایید اما ریسک بروز عوارض جانبی به حداقل خواهد رسید. سایر فاکتورهایی که در تعیین هزینه درمان نقش دارد به شرح زیر می‌باشد:

  • تعداد جلسات درمانی مورد نیاز
  • میزان رشد موهای زائد
  • تعداد موهایی که باید هدف قرار بگیرند
  • وسعت موضعی که قرار است لیزر شود

 برداشتن تعداد کمی از موهای زائد در نقاط کوچک از زمین پشت لب در مقایسه با رفع موهای زائد پا هزینه کمتری را به شما تحمیل خواهد کرد.

 چند نکته مهم در خصوص آماده شدن برای لیزر و کسب نتایج عالی 


مراجعه به پزشک برای اولین بار و انجام لیزر برای موهای زائد ممکن است ترسناک به نظر برسد، اما با انتخاب یک مرکز لیزر با برنامه جامع، این فرآیند می‌تواند برای شما تجربه‌ای خاطره‌انگیز باشد. لیزر موهای زائد با برخی عوارض و خطرات خاص همراه است، بنابراین قبل از تصمیم‌گیری باید همه جوانب را ارزیابی کنید. همچنین، حداقل باید ۷ هفته قبل از انجام لیزر، از انجام برخی روش‌های دیگر مانند الکترولیز یا موم انداختن خودداری کنید، زیرا برای کسب نتایج عالی از لیزر، وجود ریشه موها از اهمیت بالایی برخوردار است. همچنین، باید از برنزه کردن بدن یا حمام آفتاب در این دوره خودداری کنید، زیرا ممکن است منجر به عوارض جانبی شود و نتایج مطلوبی از درمان به دست نیاورید. پزشک قبل از انجام درمان، یک قسمت کوچکی از بدن شما را لیزر می‌کند تا واکنش پوست را ارزیابی کند و دستگاه متناسب با رنگ پوست و موی شما تنظیم شود تا نتایج بهتری به دست آورید.

 نکات مهم بعد از لیزر موهای زائد برای کسب نتایج بهتر  


پس از درمان پوست شما حالت آفتاب سوختگی پیدا خواهد کرد که استفاده از کمپرس یخ و کرم مرطوب کننده می‌تواند به شما کمک کند. در خصوص لیزر موهای زائد صورت بهتر است که حداقل تا دو روز پس از درمان از لوازم آرایشی استفاده نکنید. موهای زائد ناحیه لیزر شده به طور کامل طی مدت ۴ هفته برطرف می‌‌شوند اما شما باید هنگام خروج از منزل از کرم ضد آفتاب استفاده کنید تا ریسک آسیب دیدگی بیشتر پوست شما کاهش پیدا کند. تشکیل بافت اسکار پس از لیزر موهای زائد تا حدودی طبیعی است پس نگران نباشید و نترسید. احتمال بروز تاول پوستی، تغییر رنگ پوست و به وجود آمدن گره‌های پوستی موقت وجود دارد که پس از مدتی از بین می‌روند البته این عوارض نیز نادر هستند.


مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مشاوره رایگان
×مشاوره در واتساپ