رفع و درمان چاقی موضعی با تغذیه، رژیم و دستگاه

چربی در افراد مختلف در نواحی متفاوتی بروز پیدا می‌کند؛ احتمال دارد در برخی افراد گونه‌ها چاق‌تر مشاهده شوند و یا چربی در ناحیه‌ی دور کمر تجمع پیدا کند. شما ممکن است بخواهید شکمی صاف داشته باشید و یا ران‌هایتان خوش‌تراش‌تر باشند. کاهش وزن ممکن است ابتدا در بازوها، سینه‌ها یا ران‌ها مشاهده شود که این بستگی به ژنتیک دارد. در ادامه روش‌هایی به منظور کاهش چاقی موضعی در نواحی از بدن که مد نظرتان است، معرفی می‌گردد.

روش های درمان چاقی


اندرمولوژي

با بالا رفتن سن عملكرد سلول هاي پوست مختل مي شود،امروزه اندرمولوژي به عنوان يك استاندارد طلايي و يك روش سالم و موثر براي درمان سلوليت، چربي هاي موضعي و چين و چروك پوست شناخته شده است. يك پديده كاملا طبيعي، بدون ضرر و غير تهاجمي كه نتايج عالي و قابل توجه و ماندگاري را به بار آورده است. وقتي سلول هاي چربي نمي سوزند، سلول ها، چربي مقاوم به ورزش و رژيم را ذخيره مي كندو سطح پوست، نماي پرتقالي شكل پيدا مي كند. درواقع سيستم رولينگ كه با مكش تركيب شده است درمان سلوليت را سبب مي شود. اين تحريك مكانيكي تكرار شونده متابوليسم سلول هاي چربي را مجددا فعال مي سازد، تجمع سلول هاي چربي شكسته مي شود و در نتيجه سلول هاي چربي حذف مي شوند و بدن فرم بهتري پيدا مي كند. بافت سلوليت صافتر مي شود و ناهمواري هاي پوســت به ميزان قابل تو جهي كمتر مي گردد و تبادلات مايعات لنف افزايش مي يابد. اندرمولوژي به كمك سيستم LPG براي مدت حدودا 20 سال است كه در دنيا مورد استفاده قرار مي گيرد و روزانه ده ها هزار نفر از مردم در كل دنيا از منافع اين شيوه پيشرفته بهره مند مي گردند. اين دستگاه هوشمند با قابليت تنظيم و تطبيق با هر نوع بافتي بوده و در قسمت هاي مختلف بدن با دو مكانيسم ليفت ماساژ وليپو ماساژ نتايج فوق العاده اي به بار آورده است.

کويتيشن

اين دستگاه با امواج فراصوت سلولهاي چربي را متلاشي کرده وآنها را براي سوختن دربدن يا دفع درکبد آماده مي کند.اين امواج با ايجاد حبابهاي ميکروسکوپي باعث پاره شدن سلولهاي ذخيره کننده چربي شده وسپس اين چربي به گليسرين واسيدهاي چرب آزاد(مولکولهاي تشکيل دهنده چربي) وچربي امولسيون شده درآب تجزيه شده و به رگهاي لنفي وارد شده وبه کبد رفته وتبديل به مواد قابل سوختن در ماهيچه ها شده و ازطريق ادرار دفع يا درماهيچه ها سوزانده ميشوند.اينجا نقش فعاليت بدني ورعايت تغذيه مناسب ،شامل کم چربي وکم کالري به خوبي مشخص مي شود.

 لیپوماتیک

دستگاه لیپوماتیک ابزاری است که از طریق آن امکان مکش تمام بافت چربی از نقاط هدف در بدن از طریق یک جلسه درمان بدون نیاز به داروی بی‌حسی، بخیه، ایجاد زخم یا ناراحتی برای بیمار فراهم شده و در نتیجه وضعیت ظاهری فرد در نقاط تحت درمان و نیز شرایط پوستی وی درمان می‌شود.دستگاه لیپوماتیک یک ابزار هوشمند و حساس به تراکم است. در حقیقت این دستگاه از یک تکنولوژی خاص استفاده می‌کند که در هنگام تماس لوله دستگاه با بافت‌های دارای تراکم متفاوت نسبت به چربی، عملکرد سیستم به صورت اتوماتیک متوقف شده و به این ترتیب پوست، عضلات، و رگ‌ها در طول درمان دچار آسیب نمی‌شوند.

امواج راديو فركانسی (RF)

امواج راديو فركانسی (RF) سالهاست كه در دنياي پزشكي براي اهداف گوناگون كاربرد دارد . سلوليت و انباشتگي چربي در نواحي مختلف بدن و بهم ريختن تناسب اندام ،  Aging (پيري پوست)، چين و چروك صورت و دور چشم، آكنه موضوعات بحث و عمل هميشگي حوزه پوست و زيبايي اند بطوريكه سبب توليد انواع روشها و تكنولوژيهاي درمان مشكلات ياد شده گرديده است . ساختار اصلي سيستم هاي RF در واقع شامل يك نوسان ساز امواج الكترونيكي (RF.oscillator) در محدوده فركانس راديوئي است .

RF_Tightening وسيله اي است كه امواج راديويي را با فركانس بالا توليد و از بافتهاي بدن عبور داده و موجب توليد حرارت عمقي به ميزان 38 الي 44 درجه سانتيگراد در آنها مي شود . به طور کلی استفاده از این دستگاه می تواند در دو دسته ذیل مثمر ثمر واقع گردد :

1 ) درمان سلولیت و لاغری موضعی ( ناحیه هایی مانند : شکم ، پهلو ، ران ، بازو ، سینه ، غبغب و … )

2 ) جوانسازی ( کلاژن سازی ، از بین بردن چین و چروک های سطحی مانند خط خنده و … ، پف چشم ، سیاهی زیر چشم و … )

 

کاهش چاقی موضعی از طریق رژیم غذایی و تغذیه

برخی افراد با یک رژیم غذایی سخت‌گیرانه در یک مدت کوتاه وزن خود را کاهش می‌دهند. هرچند با پایان یافتن رژیم اغلب به عادات پیشین غذایی خود باز می‌گردند و وزن آنها مجدداً افزایش می‌یابد. کاهش وزن و حفظ آن نیازمند تغییر در سبک زندگی بطور دائمی است. این تغییرات شامل موارد زیر می‌باشد:

  • نوع غذا و نوشیدنی که بطور معمول تهیه می‌کنید.
  • نوع وعده‌های غذایی مصرفی
  • الگوی غذا خوردن
  • میزان فعالیت فیزیکی

تهیه‌ی یک برنامه‌ی عملیاتی می‌تواند بسیار موثر باشد. واقع‌بین باشید و آنچه که احساس می‌کنید بیشترین تاثیر را بر وزنتان دارد در نظر بگیرید. برای مثال، اگر در حال حاضر روزی یک تکه کیک می‌خورید، برنامه‌ی شما می‌تواند کاهش مقدار آن به دو بار در هفته باشد. ایده‌ی اصلی ایجاد تغییرات کوچک و تدریجی است بطوری که بتوانید تا آخر عمر به آنها پایبند باشید.دانستن اینکه معمولاً چه میزان غذا مصرف می‌کنید مفید می‌باشد. به مدت یک هفته یا بیشتر هر چیزی که در روز می‌خورید و می‌آشامید را یادداشت کنید، حتی کوچک‌ترین تنقلات نیز نباید از قلم بیفتند. در این صورت بحث درباره‌ی این موارد با پزشک می‌تواند بسیار موثر باشد. حقیقت ساده این است که برای کاهش وزن باید کمتر از شرایط فعلی غذا مصرف کنید.بطور خلاصه یک رژیم غذایی سالم به این معنی است:

  • گنجاندن غذاهای حاوی نشاسته در یک سوم از وعده‌های غذایی (مانند غلات و حبوبات، نان، سیب‌زمینی، برنج، پاستا). غذاهای نشاسته‌ای سبوس‌دار را باید در هر زمان که می‌توانید مصرف کنید.
  • مصرف مقادیر زیاد فیبر در رژیم غذایی. غذاهای غنی از فیبر شامل نان سبوس‌دار، برنج قهوه‌ای و پاستا، جو، نخود فرنگی، عدس، غلات، لوبیا، میوه‌ها و سبزیجات می‌باشند.
  • مصرف پنج وعده یا در حالت ایده‌آل ۷ تا ۹ وعده از میوه‌ها و سبزیجات متنوع در روز. این رژیم غذایی باید به جای غذاهای سرشار از چربی و کالری مورد استفاده قرار بگیرد. برای مثال در هنگام گرسنگی میوه یک جایگزین بسیار مناسب و سالم به جای تنقلات است.
  • رژیم کم چرب با مقدار زیادی میوه ها و سبزیجات تازه داشته باشید. چربی موجود در رژیم غذایی شما باید ۲۵ تا ۳۰ درصد از انرژی دریافتی روزانه شما را تشکیل دهد که در این بین باید بیشتر از چربی های غیر اشباع استفاده نمایید. بر همین اساس:
  • * از روغن زیتون و یا دانه های روغنی مانند خشکبار، در حد تنظیم شده توسط متخصص تغذیه می توانید استفاده نمایید.
  • * مصرف غذاهای دریایی: حداقل ۲ تا ۳ بار در هفته، ماهی بخورید.
  • * آنچه نباید بخورید: از مصرف گوشت های پر چرب و پر نمک ( مثل سوسیس و کالباس) اجتناب نمایید. از مصرف مواد قندی و شیرین نیز بپرهیزید.



0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *